V kategoriích níže naleznete články naší redakce.
Buďte i Vy aktivní a založte si svůj blog.
Najděte si lepší práci!.
Přečtěte si nejnovější článek.
Přečtěte si články bloggerů.
Příjemnou zábavu!
I s handicapem lze žít plnohodnotný život a docílit velkých věcí...
V kategoriích níže naleznete články naší redakce.
Buďte i Vy aktivní a založte si svůj blog.
Najděte si lepší práci!.
Přečtěte si nejnovější článek.
Přečtěte si články bloggerů.
Příjemnou zábavu!
Internet je plný marketingových videí a ukázek této pomůcky, ale ve skutečnosti vám nikdo pořádně neřekne, co tento Smart-Drive umí a naopak co nedokáže. Nejlépe posoudí klady a zápory samotní uživatelé, kteří Smart-Drive používají delší dobu. Ani během našeho redakčního testu není možné najít úplně všechny klady a zápory. Dovolujeme si tedy oslovit právě tyto uživatele, aby v diskusi pod článkem vyjádřili své poznatky, které mohou pomoci dalším potencionálním zájemcům o tohoto pomocníka.
Pro naše testování jsme měli k dispozici starší model pomocného motorku. Novější model je oproti staršímu vybaven o něco „inteligentnější“ řídící jednotku motoru, ale nově i akumulátoru. Nový model je navíc ve venkovním módu nepatrně rychlejší (max. rychl. je 7,5 km/h u starého modelu a 9 km/h u modelu nového). U novějšího modelu je pohodlněji umístěno ovládání resp. zapínání zmíněného rychlejšího módu. Z původního umístění na baterii ho výrobce přesunul přímo k obručím invalidního vozíku. Tím se stává jízda o něco pohodlnější a můžete rychleji reagovat na případné zapnutí, potažmo vypnutí rychlejšího módu, než když musíte ovládací knoflík hledat někde mezi koleny.
Nutno dodat, že venkovní – rychlejší mód lze používat pouze po manuálním zapnutí. Rychlost venkovního módu postupně zvyšujete pomocí výše zmíněných ovládacích tlačítek.
U módu domácího, který je určen převážně k pohybu po bytě a podobnému využití, se dopomoc aktivuje automaticky v závislosti na vašich podnětech k pohybu vpřed. V praxi to znamená, jakou sílu a rychlost vyvinete pomocí obručí, na takovou rychlost se Smart-Drive nastaví a udržuje ji do doby, než dáte jiný impuls např. ke zrychlení nebo zastavení. Nevýhodou pro starší model jsou drobné nerovnosti, zde se občas Smart-Drive vypíná. Nový model již toto eliminuje a nemusíte tak dávat opětovné podněty k rozjetí.
Zpomalení se u obou módů zapíná automaticky, vždy když začnete brzdit pomocí obručí nebo vypnutím zmíněných tlačítek event. nárazem do nějakého předmětu.
Pohonná jednotka je uchycena jednou sponou na zadní ose invalidního vozíku. K tomu má prodejce k dispozici různé varianty adaptérů pro pevné - neskládací vozíky. Pro vozíky skládací zajišťuje prodejce také patřičný adaptér.
Akumulátor (nabíjení 220V) je uchycen pouhým nasunutím na sedák vozíčku. Zde je opět změna u nového modelu. Držák, na kterém celá baterie „visí“, je u nového modelu o poznání menší. Nesahá až pod úroveň pánve, což zjednodušuje nasunutí baterie v případě, že na vozíčku právě sedíte a eliminuje případné otlaky v případě defektu antidekubitní podložky. Pohonná jednotka lze snadno nasadit na zmíněnou pevně připevněnou sponu na zadní ose. Stručně řečeno, každý, kdo zvládne sám obsluhovat svůj invalidní vozík, zvládne úkony jako nasunutí baterie a nasazení poháněcí jednotky.
Na couvání motorek z pochopitelných důvodů nereaguje. Poháněcí jednotka drží ve zmíněném držáku víceméně gravitací a přitlačuje se sama k zemi tím, jak zabírá. Proto by také nemohla účinně fungovat zadní dopomoc. To je také jeden z důvodů, proč Smart-Drive při couvání nepomáhá.
Při prvním rozjetí bez zapnutého pohonu takřka nepoznáte, že by vás cokoli zatěžovalo. Vzhledem k tomu, že je poháněcí jednotka zavěšena kyvně, tak bez problému zvládnete seskočit např. z chodníku a nijak vás Smart-Drive neobtěžuje. Ovšem pozor, jiné je to po zapnutí dopomoci. Zde je třeba dávat pozor, aby vás motorek v podobných případech nepostrčil. Ale i toto jsem po pár minutách ježdění s trochou opatrnosti zvládnul. Nevýhodou je odkloněný povrch. Ne však proti, ale do strany, to pomocný motůrek nedokáže eliminovat. Jiné to je s dopomocí do kopce. Jednoduše řečeno paráda. Když už to nejede samo, tak s mírnou dopomocí, ale s minimální námahou. To ocení zejména kvadruplegici. Zatáčení je také velice snadné, aniž by vás motor nějak postrčil do zatáčky, ale nevýhodou je, že řídící jednotka reaguje na zpomalení a zpravidla dopomoc vypne. I zatáčení se však nechá s trochou praxe nacvičit bez vypnutí. Úplně ideální varianta pro využití Smart-Drivu je pohyb po nákupním centru. Smart-Drive funguje i na posekaném trávníku a lehce písčitém povrchu (pozn. red. Informace od prodejce, v testu neověřeno). Dojezd na jedno nabití baterie uvádí prodejce až 20 km.
Další výhodou je, poměrně snadné naložení mechanického vozíku vybaveného Smart-Drivem do auta oproti vozíku elektrickému a tudíž zvýšení mobility pro lidi, kteří jsou schopni takovéto výměny.
Pojišťovny zatím přistupují k této pomůcce jako k nadstandartní a Smart-Drive nehradí. Není třeba zmiňovat nevýhody elektrického vozíku oproti mechanickému v kombinaci se Smart-Drivem a ne každý může používat mechanický vozík, avšak při porovnání cen vychází základní typ mechanického invalidního vozíku + Smart-Drive o poznání levněji než elektrický invalidní vozík. To by mohlo být téma k zamyšlení pro pojišťovny. Kde žádat o příspěvek na zakoupení Smart-Drivu vám poradí prodejce firma Provozejky. Zde si také můžete tohoto šikovného pomocníka po domluvě vyzkoušet.
Parametry dodávané výrobcem:
Dojezd: 16 km
Maximální rychlost (rovina): 9 km/hod
Maximální rychlost (stoupání 6◦): 8 km/hod
Elektrický příkon: 250 W
Elektrické napětí: 24 V
Provozní teplota: -25◦C až 50◦C
Teoretická spotřeba při nepřerušovaném pohybu: 11,7 Wh/km
Teoretická spotřeba při manévrování: 18,6 Wh/km
Maximální plné zatížení při testování: 60 min nebo / 463 m (bez selhání)
Celková hmotnost: 9 kg
POZNÁMKA: Uvedené hodnoty byly naměřeny při testování s osobou vážící 110 kg. Dojezd, rychlost,
atd. se mohou lišit v závislosti na podmínkách jízdy.
Výhradní prodejce pro ČR: Provozejky.cz
Odkaz na další námi testovanou pomůcku tohoto prodejce - ZDE
Autor: ret
Foto: Šárka Mošničková
Datum: 22. 7. 2014 | Zobrazeno (2581x) | Autor: Redakce
Pokud chcete děti z dětského domova podpořit finančně, podívejte se zde.
vzpěrač - mistr světa ve vzpírání tělesně postižených, handbikerový závodník
www.tomasmosnicka.cz
mosnicka@zijushandicapem.cz
Aktuální rozhovor:
Rádi sdílíme z webu mujrozhlas.cz desáté pokračování unikátní série Příběhy sportovců, které je věnováno handicapovanému cyklistovi Ivo Koblasovi. Rodák z Brna je medailista z velkých paralympijských šampionátů. Těžká epilepsie v dětství, náročná operace mozku, nic z toho ho nezastavilo v cestě za ...
více »Máte omezenou hybnost dolních končetin, jste qvadruplegik, spastik a momentálně nevíte jestli vás zrovna tento sport chytne?
Vstupte »
Bezpečnostní agentura D.I.SEVEN FACILITY |
Bezpečnostní agentura D.I.SEVEN |
Bezpečnostní agentura D.I.SEVEN SERVICE |
Překlepy: Lidé náš web hledají také těmito výrazy: hendikep, hendicap, handikep, ...
Podmínky pro užívání blogu | Mapa stránek | Kontakt
Copyright 2024 | Internetový marketing : Optimalizace pro vyhledávače : Created by VIDIA-DESIGN s.r.o.